Na sukces w biznesie składa się wiele elementów, które powinny być odpowiednio przemyślane i wdrożone. Aby jakieś przedsięwzięcie się powiodło potrzeba:
Od jakiegoś czasu, chcąc jeszcze bliżej poznać problemy i trudności przedsiębiorców, tych zaczynających swoją przygodę z biznesem, urzeczywistniających swoje pomysły, jak i tych, którzy od wielu lat prowadzą dobrze prosperujące średnie i duże firmy, uczestniczymy w licznych wydarzeniach i warsztatach dla przedsiębiorców.
Z inspirujących rozmów z samymi przedsiębiorcami, jak i profesjonalistami z różnych dziedzin obecnych w biznesie, wynika, że przedsiębiorcy w budowaniu i rozwijaniu firm bardzo wysoko cenią sobie zaufanie i dobre relacje w osobami uczestniczącymi w ich przedsięwzięciach, często rezygnując z uregulowania zasad współpracy w formie prawnej.
Z naszej perspektywy i doświadczenia wynikającego z praktyki świadczenia usług prawnych przedsiębiorcom, możemy śmiało przewidywać, iż każde takie zaniechanie stworzy liczne, mniej lub bardziej poważne problemy w bliższej lub dalszej przyszłości. Wielu przedsiębiorców szuka pomocy prawników dopiero gdy „się pali” oczekując „zgaszenia pożaru”. Na niektóre pożary pomoc może przyjść za późno lub w ogóle nie być możliwa. Warto, odpowiedzialnie prowadząc swoją firmę, wziąć sobie do serca zasadę, iż „lepiej zapobiegać niż leczyć”.
Najczęściej przedsiębiorcy rozpoczynający nowe przedsięwzięcie, w ramach nowej lub już funkcjonującej działalności gospodarczej, spotykają się z następującymi trudnościami:
Wszystkie te trudności można usunąć, podejmując odpowiednie czynności prawne, regulując i zabezpieczając się na przyszłość.
W biznesie bardzo potrzebne jest zaufanie i budowanie dobrych relacji z wszystkimi uczestnikami danego przedsięwzięcia, jednak do dziś niestety zbyt często pokutuje przekonanie, że najlepsze jest gentelmeńskie porozumienie, że nie ma potrzeby zawierania umów czy podpisywania czegokolwiek, skoro sobie ufamy, że nie ma potrzeby angażowania w tą współpracę prawników.
Z naszego doświadczenia wiemy jednak, że jest wręcz przeciwnie. Dobrze przygotowane, jasne dla wszystkich stron regulacje prawne mogą bardzo wzmocnić i utrwalić zaufanie oraz dobre relacje z otoczeniem biznesowym, tworząc dla stron korzystną atmosferę bezpieczeństwa. Umowne regulacje prawne stanowią punkt odniesienia w momencie, gdy dojdzie do nieporozumienia lub sporu, a także narzędzie dla stron, gdy zaufanie i dobra relacja się zakończy.
Udostępnij na FacebookuJesteśmy dynamicznie rozwijającą się kancelarią radców prawnych wyspecjalizowaną w zakresie pełnej i kompleksowej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych polskich i zagranicznych.
Kliknij i dowiedz się więcej